.super mario-tårta

K önskade sig en super mario-tårta, så det fick jag ju försöka göra. Först tänkte jag ta bara grön och röd karamellfärg och färga lite marsipan och använda vit grädde till himlen, men sen köpte P fel karamellfärg, eller ja, grön fanns inte ens. Men mamma räddade mig och gav mig blå, grön, gul och röd så då ändrade jag mina planer lite.
 
Marsipan och jag är inte direkt vänner. Det var slabbigt att färga den och mina händer är fortfarande lite blåa, och kavla ut den... ja, kavla gick bra, men sen fastnade den i pappret och den fastnade på kartongen jag använde för att mäta med så det skulle passa på tårtan och ja... inte förrän jag slutade tänka att det MÅSTE bli perfekt, så gick det bra. Jag är faktiskt bara amatör och gör för hemmabruk.
 
Mario fick fel färg på kläderna sa barnen men annars var K nöjd, det blev som han tänkt sig sa han. Märket uppe i hörnet jämte blomman är inte ett nagelmärke även om det ser ut så. Men såhär blev det tillslut.
 
 
 
A önskar sig en enhörningstårta den dag hon fyller. Jag har redan planerat hur jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Vilken fin tårta! Du är mer än amatör som vi har sagt till dig många gånger! Du skulle kunna göra tårtor på beställning! Kramar till er alla!

2012-09-10 ~ 17:57:38
URL: http://lippanssalighetssaker.blogspot.com
Postat av: Tina

Jättefin tårta!!

Hälsa grattis till Keiron i efterskott och ge honom en stor kram från mig. :-) Vi ses snart!

2012-09-10 ~ 19:41:56
URL: http://karrakaramell.blogg.se
Postat av: Denice

Supercool tårta! Du borde jobba som konditor :-) Hälsa barnen så ses vi väl nästa helg? Kram!

2012-09-19 ~ 23:24:12
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0