.sommarlov

Jag har lite "semester". Så himla härligt att vara lite ledig innan sommarschemat sätter igång. Men var är sommaren? Skulle inte förvåna mig om den kommer lagom till min första dag den 20e. Inte för att jag gillar solen så mycket, skuggan är min grej, men värmen! Och roligare för barnen.

Får hoppas det är varmt imorgon iallafall. K's klass ska på utflykt och ha med badkläder ifall. Lite trist att de ska cykla bara. Vi har tränat och tränat här hemma men det går inte riktigt än. Som tur är så ska de ha en bil också och K är inte enda barnet som inte kan. Minst 2 killar till kan inte. Skönt för honom faktiskt att han inte är den enda. Så snart ska jag ställa mig att steka plättar, utflyktsmaten som jag alltid gör men som aldrig äts. Matsäcken hänger alltid med hem igen.
På tisdag får K sommarlov och sedan har vi några dagar ledigt tillsammans iallafall. fast jag måste erkänna att semesterschemat är tusen gånger bättre än praktikschemat iallafall. Dessutom lön varje gång nu. Och jobba midsommar=storhelg=tjäna mycket. Tråkigt bara att vara borta hela dagarna hela midsommar för vi är egentligen bortbjudna till en kompis till P. Jag sa att han och barnen kan ju gå själva, men jag gissar att de hittar på något annat istället, kanske med P's mamma. Men vi får väl fira midsommar själva helgen efter. Jag är inte så traditionsbunden pecis.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0