.penicillin igen

Jag är ganska så arg på folktandvården i Göteborg och på mig själv!
Senast vi var hos tandläkaren i Gbg så upptäckte de att A har ett hål i en mjölktand. Det var ganska litet och så sa de att så länge det inte besvärade så gjorde de inget åt det. Eh, jaha sa jag och tyckte väl det var lite konstigt, tänkte att just den tanden, kindtand näst längst in, inte kommer trilla ut på ett bra tag och att de borde laga den. Nej, nej, det behövs inte säger hon. Och jag är liksom inte tandläkare så jag litar ju på det.
Det är därför jag är arg på mig själv, för jag skulle ha sagt åt dem att jag vill att ni lagar det, eller åtminstone kollar till det.  (Givetvis arg på mig själv för att hon öht fick det, men det är ju sånt som händer. Både jag och P hade hål i mjölktänderna som barn, och de är ju ganska känsliga).
Igår fick A plötsligt ont i tanden, och sedan på kvällen kl 23 vaknar hon och då är hon svullen på kinden. Ringde sjukvårdsupplysningen direkt men det är inte mycket man kan göra mitt i natten förutom att bli jätteorolig. Idag är hon svullen i halva ansiktet, var hos tandläkaren och fick recept på penicillin och på måndag måste hon dra ut den.
Dessutom såg de helt förvånade ut när jag sa att tandläkarna i Gbg sagt att de inte gör något åt hål i mjölktänderna, de bara "ehh, jaha jo det brukar man ju visst."
Tänk om tandläkaren i Gbg hade tagit de där, vadå, tio minuterna, och lagat det den där gången det upptäcktes istället? Ska man ringa och klaga?
Snart dags för medicinkur 2 och jag hoppas svullnaden lagt sig imorgon, stackars, stackars A :(

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0