.jul, nyår och lite annat

Jag har lite bloggande att ta igen.
Julafton var enligt tradition som vanligt. Strumpor tömdes på godis och paket, till frukost risgrynsgröt och pepparkakor. Julmat klockan 14, Kalle Anka klockan 15 och sedan skulle P till kiosken runt 17. Han brukar "köpa snus" fast i år sa vi inget speciellt. Man vet ju aldrig om K kommenterat att det ligger en massa snusdosor i kylskåpet redan.
Barnen blev glada för precis allting.
Och sen var julafton över för i år.



Nyår. Jag hade tänkt fixa 3-rätters men kom inte på någonting som hela familjen, inklusive kräsne K skulle äta. Så jag frågade barnen vad de ville ha, och så blev det lasagne. Jag och A åt en liten slags förrätt några timmar innan, morotsstavar och dip. På kvällen ostbågar, coca cola och en skål med smågodis. Barnen fick vara uppe till tolvslaget, och de klarade det. Vi trodde att de skulle somna i soffan, men K satt och gosade med stora ögon, och A sprang omkring och lekte med stora ögon. De var så söta. Vi kollade på Det regnar köttbullar och Trollsommar. Vi hade tänkt kolla på Asterix istället för den sista, men fick den inte att funka tyvärr. Funkade i datorn men inte när vi la över den på usb-minnet.

Vid tolvslaget stod vi vid fönstret och kollade på fyrverkerier och skålade. K var den som avslutade året bäst, genom att tappa 4e tanden när det var ca 4 minuter kvar av 2010.

Idag har vi käkat upp halva pepparkakshuset. Barnen har längtat och frågat varje dag, så...

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

De är så söta! Ni får väl komma hit så de får äta upp mitt hus också :) Har julklappar från mormor

o morfar här! Kramar!

2011-01-02 ~ 20:30:51
URL: http://lippanssalighetssaker.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0