.jag vill åka och hämta henne

Åh det här är så jobbigt. A var så ledsen så ledsen när jag lämnade idag.

På morgonen var allt som vanligt, hon var lite trött men de somnade lite sent igår. Åt en halv macka till frukost, inget ovanligt. Glad när vi lämnade K, gick på som vanligt till bussen, vi tog en liten promenad när vi gått av eftersom vi har 45 min på oss att gå vanliga vägen som tar 10 min.
Hon var lite tyst, så jag pratade med henne. Och så kom det: Jag vill inte gå till dagis, jag vill vara hemma.

Men jag fick dit henne och in henne, och sen ville hon bara sitta i knät och hon grät tyst. Fick av regnkläder och mössa och vantar. Sen kom en av fröknarna och gav mig förslaget att gå, och det fanns ju inget annat att göra. Imorgon ska både jag och P jobba vilket innebär första långa dagen (och första dagen på fritids för K!) och då måste hon vara där. Men A grät helt förtvivlat, och jag närapå. Men jag kom hem iallafall och här sitter jag nu, i valet och kvalet om jag ska ringa eller ej.
Om jag ringer och allt är bra så är det bra.
Men om jag ringer och hon är ledsen fortfarande, vad gör jag då? Måste vänta till kl 10 iallafall, en timme för henne att bli glad igen.
Hoppas det bara är någonting som blev just idag, och att hon trivs på dagis och inte börjar bli sjuk eller något.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0