.födelsedag

K´s födelsedag blev jättebra med något undantag. Lego och irriterande comhem-folk som ringde på dörren.

Dagen började med att vi väckte K medsång och paket. Efter det gick han i skolan, och jag gjorde en lastbilstårta under tiden, enligt önskemål. När jag hämtat honom åkte vi till Toys R us. Legopaketet han fick visade sig nämligen sakna bitar, inte lite heller. Hela 57 stycken. Men i leksaksaffären fick jag bara ett nr att ringa så skulle bitarna komma hem på posten. Okej.
P ringde numret men de sa att det skulle ta flera veckor för oss att få bitarna, så det var bättre att byta i affären. Så senare på kvällen åkte P dit för att byta, men då var varan slut! Så han fick köpa en polishelikopter (lego) istället, för 50 kr mer. Jag tycker att de kunde kompenserat oss och låtit oss få det paketet för samma summa, men tydligen inte.
Fast vi funderar på att köpa den första varan igen så fort den kommit in. Det var ju den han skulle få, och den kostar bara 100 kr. En byggsats som man kunde bygga en helikopter, en båt och ett flygplan med. Polishelikoptern fick han ju mest för att det var så synd om honom, han ville bygga med sitt nya lego och så gick det inte.

När jag lagade lasagne (också önskemål) och precis var klar med ostsåsen ringde det på dörren. De kom från comhem, och jag sa att vi har BBB och vill inte byta.
Nä men det var inte frågan om deeeet, vara lite frågor.
Okej sa jag, men jag håller på med middagen nu.
Då vill de komma tillbaka senare, vilken tid passar?
Ehhh, men vad är det för frågor då, undrar jag.
Då börjar de, som vanligt mycket irriterande.
Varför har ni bredbandsbolaget?
För att vi är nöjda med det.
Varför är ni nöjda med det?
Jag orkar inte hålla på med det här, hejdå! SMACK igen med dörren.
Försäljare/utfrågare stavas bara på ett sätt: I-R-R-I-T-E-R-A-N-D-E.

Men annars var födelsedagen toppenbra!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0