.besök och lite annat

Idag har vi haft en del av P´s släktingar på besök.
Och så har jag och barnen varit och köpt skor. Det blev ett par gummistövlar och ett par gympaskor åt K. A fick inget idag eftersom jag blev lite osäker på hennes storlek, om hon skulle upp en eller kan ha de stövlar hon redan har. Dessutom var det massor av folk i affären, kön var lång och barnen började tjata om mat.

När vi kom hem kom besöket och dessutom fick K feber! 39,1 grader minst. Jag tog tempen men det blev lite struligt på slutet. Han har varit ganska pigg och mest som vanligt, men han kommer få vara hemma från skolan imorgon. Det känns skitdumt, särskilt som han bara gått en vecka, men vi kan inte chansa. Jag gjorde det en gång i våras. K hade lite feber ena dagen, bara någon timme eller två, och fick gå till dagis dagen efter. Och så blev han sjuk där och de fick ringa mig att komma och hämta.
En feberfri dag är ju vad som gäller också när barnen varit sjuka. Hoppas han är frisk imorgon bara så han kan gå på tisdag, för på fredag är det studiedag.

Och det konstiga är att K redan imorse sa att han var sjuk, att han skulle vara sjuk dagen efter. Han vet varje gång. Fast det kanske inte är så konstigt, han är trots allt 6 år och vet väl hur det känns när det är feber på väg. Han har ju ändå haft det ett ganska stort antal gånger nu, på kort tid dessutom.

Kommentarer
Postat av: Denice

Hej! Jag har köpt ett par smågrejer i födelsedagspresent till barnen, men jag behöver din adress så jag kan posta dem. Har ud lust att maila den till mig :-) Kram och hälsa dem!

2010-09-14 ~ 12:35:36
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0