.the spirit stone

Läser nu The Spirit Stone av underbara Katharine Kerr. Det är verkligen inte alls svårt att läsa på engelska har jag upptäckt. Har gjort det någon enstaka gång förut bara, så i början var det lite trögt att komma igång bara. Jag visste inte riktigt om jag skulle översätta till svenska i huvudet samtidigt som jag läste, eller bara köra på. Men bara köra på är bäst, jag fattar i stort sett allt. Enstaka ord som jag inte kan förstår jag ordagrant av sammanhanget, eller gissar mig till vad det betyder. Ännu mer enstaka har jag slagit upp för att inse att de inte ens finns med i lexikonet, men de är inte så viktiga, mest av nyfikenhet som jag vill veta exakta betydelsen.




Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0