.deverry

Jag är nu på bok nr 12 i Deverryserien. En bok jag läst förut men upptäcker nu att jag i stort sett glömt bort allt. En bok som jag både älskar och hatar. Älskar för att jag älskar serien, men hatar för att översättningen är sååå kass!

De första 11 böckerna har två eller om det är tre olika översättare, men ändå har de lyckats att ha samma språk. Den här skiljer så mycket att det känns som om det är en helt annan författare som skrivit den. Jag sitter och "översätter om" i huvudet hela tiden, byter ord och gör om meningsuppbyggnader för att få rätta känslan. Helt jäkla uppenbart att översättaren inte läst de andra böckerna. Funderar ganska stark på att köpa den på engelska istället. Nästa tre böcker måste jag ju läsa på engelska, så varför inte denna också?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0