.nytändning

Jag har spelat Baldur´s Gate I igen och kom till slutet och tröttnade nästan helt. Nåja, de senaste dagarna tog jag tag i det och såg till att gå klart labyrinten, rensa upp i undercity och slutligen ta mig an Sarevok och gänget. Jag fegar lite och lurar bort dem en och en, och slänger en hel del fireballs, men vadå. Det är för svårt annars. Tillslut har jag två kvar, Sarevok och en trollkarl, och det slutet har jag spelat om 4-5 gånger (och självklart vunnit varje gång) för jag vill se på vilket sätt hamstern Boo hjälper till att döda halvguden Sarevok. Men jag missar det hela tiden, eller så är han inte hjälpsam mot mig, eller så lyckas Kivan döda Sarevok med pilar medan han själv slaktar lite monsters som jag fixade fram med wand of summoning, och då är varken Minsc eller Boo i närheten. Jaja.

Nu har jag iallafall installerat Tales Of The Sword Coast, och det gav mig en liten nytändning. Fan vad kul det är att spela just nu!


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0