.nallen

I förrgår tror jag det var, slog tanken mig att jag inte sett till A´s nalle på ett tag. Igår slog det mig lite till och idag började jag leta efter den. Den fanns inte i tältet och inte i gosedjurshängaren i taket. Inte i deras rum någonstans. Jag var helt säker på att den inte var glömd hos mormor heller, och det mest logiska borde vara att den var i sovrummet då. Inte i sängen, inte under den, inte någonstans. Jag letade i tvätten och i soffan, i köket och i vardagsrummet. Var är nallen?
Jag frågade A och K och P om de sett den, när de senast sett den. Ingen visste.
jag letade under badkaret.
I grytskåpet.
I Bamse-tidningsmappen.
Jag hade ett svagt minne av en nalle nedtryckt i en burk/kartong/nånting, men hittade ingen burk/kartong/nånting som skulle kunna vara rätt. Dessutom måste det ha varit innan resan iallafall, och nallen var ju med då.

Tur att nallen finns kvar på ikea. Jag tänkte att vi får väl köpa en ny till henne, även om det inte blir riktigt samma sak. A´s nalle är kramad och älskad, den har en lös tråd och är smutsig. Det är ju den hon ska ha.



Så det var ju en himla tur att jag tillslut hittade den, i P´s garderob!


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0