.lite om vad som hände i helgen

A tyckte att 5.20 var en bra tid att gå upp imorse. Det tyckte inte jag. Så hon och P fick sitta och kolla på Lucky Luke. En halvtimme senare gick K upp och efter ytterligare en halvtimme jag.

Idag har jag städat som vanligt, och möblerat om lite i barnens rum. Nu står tältet, soffan, bordet och stolarna där de ska vara när vi fått hit sängarna och hyllorna.

Igår var jag på stan i två timmar. Akademibokhandeln hade halva priset på en massa reaböcker, och jag var ju tvungen att åka och kolla. Var i två st akademibokhandlar, wettergrens och på sf-bokhandeln och hittade ingenting. Jo, jag hittade en del på sf som jag vill ha, bl a den allra sista Deverry-boken av Katharine Kerr, men den ska jag köpa på adlibris istället. Och Kyrkogårdsboken av Neil Gaiman.
Sen tog jag en sväng in på panduro och blev besviken. Det fanns en massa roligt och fint där, men inte just de sakerna jag ville ha: syrafritt lim och stora flörtkulor. Så jag åkte hem lika tomhänt som jag åkte in, och kände mig som om jag slösat bort några timmar av mitt liv. Fast å andra sidan, hade jag inte åkt och kollat hade jag ju funderat över alla böcker jag skulle kunna ha hittat och köpt.

Jag funderar på att köpa True Blood-böckerna också. En är utgiven på svenska, men kanske bättre att läsa dem på engelska? Jag vet inte... jag är ovan att läsa på engelska men jag borde kanske börja. Det finns ju hur mycket fantasy som helst på engelska.
De sista 3 av Deverry ges ju dessutom inte ens ut på svenska. Jag vet att jag skrev i bloggen att jag börjat läsa om hela serien så att jag kommit in i den ordentligt när jag ska ge mig på de sista tre. Av någon anledning fastnade jag lite innan slutet på bok 5 och gjorde ett långt uppehåll. Men nu är jag igång igen och läser bok 6.

Efter stadsturen blev det lite bak, men det blev inte så mycket, orkade inte. Ungarna gjorde chokladbollar som de sedan rullade i 4 olika sorters strössel.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0