.bio

Idag gick jag och ungarna på bio. Har haft planer på det länge nu, och äntligen blev det av. Barnen fick bestämma film så det blev Pettson och Findus - Glömligheter. K och jag var på bio en gång strax innan han fyllde 3, men för A var det första gången.
Vi hade bra platser, men jag blev irriterad på en pappa som satt framför K, då han satte sig på ett väldigt konstigt sätt i stolen för att fixa med barn och godispåsar, så att hans huvud stack upp framför duken så att K inte kunde se ordentligt. Jag är lite mesig och sa inte till, istället fick K sitta i mitt knä. Långt efter att filmen börjat och pappan äntligen satt som man ska, så ville K fortsätta sitta hos mig. Det fick han, tills det började närma sig slutet på filmen, då fick han och A byta plats så hon fick sitta lite hos mig. K blir lite för tung efter ett tag.
Mysigt att hitta på något speciellt med barnen.
På väg hem tog vi långa vägen med spårvagnen så vi slapp byta, och då åkte vi förbi slottsskogen. Såg dammen full med änder, så det är nästa plan: En dag med fint väder ska vi åka och mata dem! Kanske på onsdag när dagis har studiedag..?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0