.allt löser sig med choklad

Jag har en kladdkaka i ugnen. Mums. Det var ett tag sedan jag bakade det, senast var nog med ungarna.

När jag rörde ihop smeten insåg jag att vi inte har något vaniljsocker. Så jag slängde i lite extra kakao istället. Allt löser sig med lite choklad.
Sedan blev det några tveksamma sekunder om jag råkat ta en halv matsked bakpulver istället för en halv tesked. När jag väl bestämt mig för att jo, jag tog teskeden för det ligger en här, så blev jag istället tveksam på ifall jag hade lagt i bakpulver alls. Fast nu är jag ändå rätt säker på att jag gjorde det, och rätt mängd också.

Vi får se hur det smakar sedan, tillsammans med glass och DHW som jag aldrig känner för att titta på men alltid gör ändå.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0