.ett erbjudande

Vi har fått ett erbjudande om en lägenhet. Här i Göteborg i ett bättre område än det vi bor i nu. Jag tycker visserligen att vi bor väldigt bra och barnvänligt, med skog och mycket lekparker. Men faktum kvarstår ju att barnen faktiskt blir äldre, och jag vet inte om det är så bra att bo här när de är tonåringar, även om det såklart är långt till dess. Men tiden går ju ganska snabbt...

Neutralt:
Det är en trea, något mindre än den vi bor i nu (typ 3 kvm så det är inte mycket).

Nackdelar:
Det är ett höghus! Lägenheten är på sjätte våningen. Då kan barnen inte vara ute och leka själva som de kan här.
Barnen måste byta dagis/skola, fast K har ju inte börjat än, men är ju ändå inskolad i förskoleklassen.

Fördelar:
Bättre område.
Snabbare in till stan. Tar halva tiden mot nu, mindre ändå.
Fräschare lägenhet.

Flytten går isåfall 1 september, MEN vi får ha kvar vår gamla hela september ut, och slipper dubbla hyror!
Ska kolla på den imorgon. P vill flytta, jag är ganska tveksam. Men bara för att det är ett höghus. Hade det varit som här, bara tre våningar, hade jag nog inte tvekat en sekund om området var fint.
Och jo, det ligger väldigt nära en skog också. Precis som här.

Och en granne har bott där hela sin uppväxt och säger att området är jättefint, säger P nu. Som natt och dag mot det vi bo i nu. Och eftersom jag trots allt gillar vårt område, betyder det att jag kommer älska det andra?

Återkommer mer om detta imorgon, när vi varit och kikat på lägenheten.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0