.amazon

En bok jag väldigt gärna vill läsa och som inte finns i sverige. Vad gör man?
Hittar den på amazon.com och inser att det faktiskt är hur enkelt som helst att beställa från USA och betala med kort. Sen hoppas jag att det inte blir en massa tullavgifter och moms och vad det nu kan bli eftersom det är utanför EU. Men amazon finns ju även i england, och dumt nog kollade jag inte där först. Fast jag tror att det är dyrare där, varorna alltså.
Men enligt den här sidan så är tullsatsen 0% och momsen 6% för böcker, vilket ger mig ca 6 kr om jag fattat det hela rätt.

Boken kostade iallafall bara ca 10 kr (begagnad) och frakten blev 95 kr. Hoppas det är värt det. Men någon gång måste vara första gången för allt, och funkar det här bra så kommer jag säkert handla därifrån fler gånger.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0