.sjutton år och synsk

Jag var nere i affären och handlade mat och snus till P. Det brukar aldrig vara några problem utan leg, de som jobbar där känner väl igen mig antar jag. Men idag satt någon ny tjej i enda kassan som var öppen, och jag hade bara P´s plånbok med mig. Jag bara visste att hon skulle be om leg, och vad händer? Hon ber om leg...
En annan kassa hade hunnit öppna, men kön var lång så jag tog ut lite pengar i automaten istället och köpte i kiosken.

Men jag ska väl ta det som en komplimang. Fast lite irriterad på mig själv är jag allt, för det är roligt att kunna visa att "titta, jag är tjugoåtta och ser ut som jag kunde vara sjutton!" När jag fyller 30 ska jag springa runt till massa olika ställen med leg, och köpa massa snus och cigaretter och gå till systemet. Och varje gång de ber om leg ska jag le stort.

Nä, jag skojar bara.

Kommentarer
Postat av: floria

Haha, jag var med om samma grej för ett par år sedan.. eller, i sanningens namn var det nog längre sen, för vi bodde i Hammarby Sjöstad då. Nu behövde jag itne ens visa leg på systembolaget senast... Kanske berodde det på barnvagnen.., och de grå håren... och påsarna under ögonen... och rynkorna... och städrocken jag hade på mig... Nej, skämt åsido. Man ska väl se det från den ljusa sidan! Kram! Kommer ni under sportlovet föresten? Har inte hört av mamma.

2010-01-26 ~ 10:52:31
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0