.inte över än

Barnen är hemma idag också. Inte för att vi är sjuka, tvärtom. Vi försöker undvika att bli sjuka.

I förra veckan när jag städade undan lite papper hittade jag månadsbrevet för i januari, och upptäckte att jag helt glömt bort att en teater skulle komma till dagis på tisdagen. Så barnen missade det och jag kände mig elak. Men det gör jag inte längre. Det kommer fler tillfällen.
Imorse var det tänkt att barnen skulle gå till dagis, men P tyckte vi skulle kolla läget först. Och det visade sig att det varit jättemånga sjuka på barnens avdelning hela förra veckan, och flera andra föräldrar hade också valt att hålla sina barn hemma. De tyckte att våra barn kunde vara hemma en dag till så skulle de kolla läget nu efter helgen. Det var dessutom bra att en del barn är hemma då smittan kommer försvinna fortare. Så vi fattade helt klart rätt beslut. Jag har dessutom varit ensam med barnen sedan i tisdags förmiddag, och då bli smittad med magsjuka... jag vill inte ens tänka på det.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0