.värt ett försök

Idag när jag hämtat barnen ville K genast gå in och skriva en inköpslista till affären. Han sa att han tittat i vårt kök och tyckte att vi hade alldeles för lite mat hemma och vi behövde mer. Han var mycket bestämd på den punkten.

Listan blev:
________ som skulle föreställa mjölk, men jag sa att jag inte kunde läsa streck, han fick skriva bokstäver istället.

MNIÖLK (mjölk)
SAT (start)

Sedan tröttnade han på att skriva och ritade ett äpple och sa att vi skulle ha 6 stycken. Och en banan med en 3:a bredvid. Sedan ritade han en apelsin och sa att vi skulle köpa nio apelsiner. A höll med honom men jag sa nej, vi köper inga apelsiner idag. Så då kryssade han över apelsinen.
Sedan ritade han en tandkrämstub för det behövde vi.

Och så tyckte K att A ville ha en lastbil, så han ritade en. Men jag sa att vi inte skulle köpa några leksaker idag, och de har ju så många bilar.
Okeeej då, sa K, då kryssar jag den. Och så ritade han ett stort kryss över.

Det var ju värt ett försök iallafall.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Gullkillen! vad duktig han är! kram

2010-04-20 ~ 19:12:57
URL: http://lippanssalighetssaker.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Gullkillen! vad duktig han är! Kram!

2010-04-20 ~ 19:17:09
URL: http://lippanssalighetssaker.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0