.bortskämda barn

Barnen får stora påskpresenter i år. Egentligen "ska" man ju köpa prylar små nog att lägga i äggen, och så har vi hittills gjort. Men inte imorgon.
Jag köpte faktiskt det lokstall K önskar sig så mycket. Det var dyrt, 700 spänn! Men han kommer bli SÅ glad. Till A köpte jag möbler till hennes pippi-hus för 100 kr. Det kan låta orättvist att K fick för så mycket mer, men jag tycker inte det handlar om priset. De har ju ingen aning om vad saker kostar, och båda får ett tillbehör till något de redan har.

Jag vet att det finns billigare lokstall (och det jag köpte finns billigare på nätet, fast då tillkommer ju frakt också och jag har ju ändå inte beställt i tid) Det hade jag köpt, om det var så att K "önskade sig ett lokstall." Men det gör han inte. Han önskar sig "det lokstallet." Att köpa något annat istället skulle kännas elakt, då är det bättre att inte köpa något alls känner jag. Typ om jag jättegärna vill ha en bok, men så köper jag en annan än den jag vill ha, bara för att den är billigare.
Kanske skämmer bort dem lite, men äh... jag kan riktigt se redan nu hur glad K kommer bli!
A vet jag inte, jag hoppas hon blir glad. Det fanns en massa andra saker jag tittade på, små hästar, små hundar och katter,  ett trästall, en barbie med sjöhäst... men hon har ju så mycket hästar och prylar av den stilen. Så jag tror det blir bra. Hon har villa villekulla med Pippi, Tommy, Annika, Lilla gubben och Herr Nilsson, och nu får hon en säng, ett bord och fyra stolar till.

De ska få följa massa lappar uppsatta, ungefär 15 stycken. Har satt upp dem lite klurigt men det ska nog gå bra. Får väl hjälpa dem lite om de fastnar någonstans. Sedan paketen och varsitt påskägg med godis gömda på slutet.
Till påskmiddag har vi köpt ägg, räkor, kalkon, rödbetssallad, potatissallad, prinskorv och lite grönsaker, och så har jag gjort köttbullar.
Imorgon ska vi måla på äggen, och så ska jag göra creme fraiche-glassen med krossade digestivekex på. Har aldrig gjort den förut, så jag hoppas det blir bra.
Kanske påskpysslar också, vilket jag varit dålig på i år... tur att de påskpysslat en hel massa på dagis.

Glad påsk!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0