.dö din djävel

Idag städade jag under och bakom soffan. Låg en massa leksaker där som vanligt, och fyra stycken av K´s försvunna strumpor. Tjoho. Deras respektive ligger ensamma i garderoben i väntan på tvätten.

Sen plötsligt såg jag en spindel på soffryggen. En sån där liten knapp med långa äckliga ben. Jag trodde jag skulle dö, men som tur var så hade jag sopborsten i handen så jag smackade till den rejält. Den hamnade på golvet och det ryckte i benen.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Benen ryckte.
Jag slog den.
Några ben ramlade av.
De avramlade benen ryckte.

A kom och såg allt.
"Oj, den gick sönder!"

Jag slog den lite till.
Den fortsatte att rycka.
Men dö din djävel, kände jag.
Det var som om jag var med i en skräckfilm där någon försöker döda en zombie som inte kan dö.
Fast inte riktigt.
Jag fattade ju att spindeln var ganska rejält död sedan länge, helt mosad trots ryckiga ben.

Hemska förälder, låta barnen se sådant! Jag sa till dem att spindlar är snälla och man får inte göra så, aja baja mig.
"Aja baja dig!" sa A lydigt och hötte lite med fingret.

Sen tog jag ett papper och tog bort spindeln från sopskyffeln (jag glömde nämna att jag bytte från borste till skyffel under mordet) och A tog pappret och gick och la det i toan.
Sen var hon ganska glad över att spindeln fick bada.

Kommentarer
Postat av: floria

jag tänkte att jag skulle virka varsinn liten grej till k och a. har de några favoriter bland frukter eller kakor, eller något annat som de skulle gilla? grattiskramar till k på stora dagen idag!

2009-09-09 ~ 11:21:15
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Jag heter Emma och är frilansjournalist och din syster, vars blogg jag flitigt läser, tipsade mig om att kontakta dig till en artikel i tidningen mama.

Jag hittar ingen mailadress men om du har lust får du gärna maila mig så kan jag berätta vad det handlar om.



MVH

Emma

2009-09-09 ~ 12:26:55
URL: http://emmafahlstedt.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0