.ärenden

Idag fick ungarna vara hemma från dagis så vi kunde åka till bvc. Har ringt och försökt boka tid, men ingen har svarat, så det fick bli öppen mottagning.
Först var vi på biblioteket och lämnade in böcker, fick 33 kr i böter på en vuxenbok. Hoppsan.
Sedan var det då bvc, vilket K längtat till, eftersom de har roliga leksaker. Båda barnen vägdes och mättes. K väger 16,8 kg och är 109 cm lång. A väger 12,5 kg och är 93,2 cm lång. Fick nya tider om en månad för 5-årskontroll och 3-årskontroll hos vår bvc-sköterska. K ska få en spruta då med.
Och kanske en nästa vecka. Då börjar drop-in för svininfluensavaccinet, så vi måste bestämma oss nu. Det måste gå 3 veckor mellan sprutorna, så låter vi inte K ta den nu så måste det dröja ända till slutet av december. A är ju också i rätt ålder för att få. Jag fattar inte varför jag tvekar inför den här sprutan, när jag inte gör det inför de andra. Antagligen för att det är helt nytt, och det känns konstigt att låta barnen få något som jag inte tagit själv än. Ska kolla upp när vuxna får börja ta och vart.

Sedan blev det en sväng in på apoteket och köpte vårtplåster till K, och därefter fortsatte vi in till stan och köpte vinterskor på Åhléns. Fick gå till hemköp och köpa två bananer och sedan åkte vi hem och åt lunch. Barnen börjar bli så stora och duktiga, det var inte alls jobbigt att åka in med dem själv.

Och så ringde chefen, jobb på söndag. Skönt det, finns inte så mycket tider just nu.
Om inlägget på något sätt låter förvirrat är det för att jag är väldigt trött. Ska gå och lägga mig. Nu.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0