.tur man är gammal

Tiden går fort. I måndags såg jag fram emot en arbetsvecka på sex dagar och en jättejobbig jobbhelg, och nu är det över.
November kom och är snart slut. November som alltid är så tråkig och kall och långsam. Den värsta månaden. Fast nu ljuger jag lite, för januari-februari är nog snäppet värre. I november kan man åtminstone se fram emot december som fylls med mysiga julförberedelser. I januari-februari kommer snön. Då blir det minusgrader och jag fryser. Tur man är gammal så tiden bara skiter till.

Fast det är otur på sommaren förstås, de varma dagarna försvinner så fort. Hade jag varit rik hade jag bott i ett helt annat land under vinterhalvåret. Kommit hem till sverige i december och åkt igen i början av januari, för det ska ju vara riktig vinter på julen.

Men nu är det snart, snart december! Julklappshandling, pepparkaksbakning, julgodiskokning, pyssel och tomtar och ljus och glitter i långa rader. Jag gillar julen. Särskilt nu när jag har barn och kan uppleva julen på ett helt annat sätt genom dem. Tänk att vi snart firar K´s sjätte jul, och A´s fjärde. Fjärde julen hemma hos oss dessutom.
Jag säger ju det, tiden går fort...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0