.krångel hem

Äntligen lite jobb igen. Idag och imorgon iallafall, sedan får vi se hur det blir. Det är många poliser som bor just nu. Fotbollen. Tråkigt. Men jag fick ju jobba iallafall. Sen höll jag knappt på att kunna ta mig hem. Det var förseningar av spårvagnarna, så när jag kom till stationen var det 20 min till nästa. Så jag gick till bussen istället, vars chaufför mumlade något om några gator som jag inte har någon aning om var de ligger. Bussen skulle gått förbi centralen/brunnsparken, men istället hamnade jag på avenyn... vilket var tur eftersom det går en vagn därifrån jag kunde ta. Fick springa för att hinna.
Handlade i affären och kom hem precis i tid för att spela in top model på videon. Försökte få P att fixa det men han är lite teknisk idi... hm. Iallafall när det gäller videon.

På tisdag tror jag ungarna ska få sin svininfluensavaccination. Vill göra det så fort som möjligt eftersom K ska få sin sista polioetc. spruta den 27:e och det ska vara minst 3 veckor mellan sprutorna. Idag frågade jag barnen om de skulle få spruta och de sa glatt Ja! De vet nog inte riktigt vad det handlar om...
Fast sen pratade jag med K och sa att sprutan är ett litet stick i armen och man kanske blir lite ledsen men det är inte farligt och det är för att man inte ska få en sjukdom. Och att efteråt ska vi gå och köpa godis eller glass. Jag tror vi kommer köpa glass och strössel och kanske några kex till.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0