.är svinisen här?

P har säkert svininfluensan. Nu är han inne på typ femte dagen av dåligt-mående, och de symtom han har stämmer. Visst, det kan vara förkylning och det kan vara vanlig influensa, men enligt sjukvårdsupplysningen är det ganska troligt att det är svinisen.
Och idag börjar jag må kasst. Ingen feber, så det är ju ett gott tecken, men jag får ju aldrig feber så jag vet inte om det betyder något. Men jag har lite dålig i luftvägarna, hostar (lite), huvudvärk som går ner mot nacken, trött och kass i magen. Fast jag känner mig bara vanligt förkyld. Äter bra och så. Får se hur det är imorgon.

Och så får vi förstås värsta ångesten över att barnen inte är vaccinerade än! Å andra sidan så började de vaccinera först i måndags, och eftersom P då redan var smittad (om det är det) så hade de kanske hunnit smittas i alla fall.
Och sedan tänker vi att om de nu blir sjuka och de bara blir som P, så är det inte så himla farligt och kan lätt genomlevas och bli immun för alltid. Men tänk om de skulle bli riktigt allvarligt sjuka???
Jag hoppas det inte är svinis vi har och så kan vi ta sprutan på måndag. Men vi kommer ju aldrig få veta, för de testar en inte om det inte är allvarligt.


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0