.hektisk helg

Varför kan jag aldrig gå och lägga mig i tid? Okej, imorgon räcker det att jag går upp halv åtta, tack tack för att vi inte börjar förrän 9 på helgen, men ungarna lär ju vakna tidigare än så. Imorse väckte A mig en halvtimme innan klockan skulle ringa, och hon skulle såklart ligga och prata och leka och inte låta mig somna om.

Imorgon kommer det nog bli lite tufft, tack vare göteborgsvarvet. Var ligger nöjet i att springa? De har ju inte vett att hålla sig i skogen heller, nej självklart ska de kuta runt hela stan. Spårvagnarna kommer gå konstigt till 18.30. En halvtimme efter att jag slutat, så jag kommer förhoppningsvis komma hem någorlunda som jag brukar.

Och då blir det goda kex och vindruvor och lite ost och päron och melodifestivalen, som vi tittar på varje år, av någon anledning. Jag kan inte riktigt komma på vilken anledning just nu bara. Tradition, kanske?

Och ungarna hinner jag knappt träffa alls. Det är tråkigt.

Jag måste ju skriva det A sa i ... onsdags? När de skulle hem från dagis och vagnen inte var med och jag skulle bära henne hem och jag pustade lite och beklagade mig för att hon var lite tung. Och A säger tröstande: Du är jättetajk, mamma! Tack, för den, gullunge. Nu kan jag nästan bära dig till världens ände. Eller iallafall från dagis och hem.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0