.låg

Idag är jag helt låg. Har inte orkat göra ett skit, vill bara sitta och göra ingenting. Dagis har studiedag så barnen är hemma. Imorgon ska de gå på första dagen sedan länge nu. Först fick de vara lediga en fredag och sedan var K sjuk mån-ons och sedan var de hemma tors-fre samma vecka eftersom det gick jättemycket magsjuka på dagis. Så de har inte varit där sedan torsdag i förrförra veckan med andra ord.
Imorgon blir en längre dag, jag ska jobba. Skönt att komma iväg lite. Fick imorgon och på torsdag.

Nu svävade jag iväg lite. Inte orkat göra någonting. Jag har inte städat och inte lagat mat. Visst låter det hemskt! Fast det är inte så hemskt. Jag städar ju varje dag så det är ju bara lite leksaker som ev behöver plockas upp. Lagat mat, ja vi har ätit middag ändå, hade rester: Färsgryta med pasta och banan (utan bananer idag) som bara var att värma. Och tack vare det är det ju knappt någon disk heller, så om jag struntar i disken får den ändå plats i hon och kan tas imorgon.

Jag tror jag ska ta och klä på oss lite och gå ut en stund. Orkar inte, men det skulle vara skönt med en liten tripp till affären iallafall. P kommer inte hem förrän imorgon och han åkte igår. Studion. Jobb, så det är ju bra!

Sen fick jag ett brev från af där det stod att det finns skitlite jobb och skitmånga sökanden på både lokalvård och vårdbiträde. Ja, inte de orden kanske. Kändes ju jättekul.
Ännu mer kul när det stod att jag borde fundera över en yrkesutbildning över de yrken jag valt så jag har större chans på jobb.
Hahaha! Utbilda mig till lokalvårdare? Uska? Nä tror jag knappast att jag ska! Jag har liksom inte valt dem, jag söker de jobben för att det är de jag kan få, inte för att jag vill u t b i l d a mig till det och slita med det hela livet. Jag jobbar med det medan jag funderar på vad jag vill bli, och sedan blir det högskola.
Inte något ont om de yrkena på det sättet, men jag vill inte. Jag har högre ambitioner, jag vet bara inte riktigt vilka ambitioner än.

Kommentarer
Postat av: Kusin Lina

"Jag har högre ambitioner, jag vet bara inte riktigt vilka ambitioner än." Skitbra formulerat, det är precis så jag känner det också. Man vill så mycket men jag vet inte vad jag vill, bara att jag vill något mer än det jag har nu, när det gäller jobb och utbildning. Arbetsförmedlingen tyckte jag skulel utbilda mig till sjuksköterska också, men jag har inget intresse alls i det. Och nu står jag och måste välja utbildning till hösten och vet inte alls vad jag vill! För jobb finns ju inga, suck!

2009-03-17 ~ 11:57:04
URL: http://concordelia.blogspot.com/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0