.jag ger upp

Det känns inte kul, men nu ger jag upp.
Lava.
Både fd ägaren (ägaren egentligen), veterinären och P´s kompis kattexperten tror att kissandet beror på rivaliteten mellan henne och Knas. Det ä en protest, och en stark sådan. Det ska tydligen gå att få bukt på det, men det är tydligen svårt. Man kan göra så att man stänger in den kissande katten med låda och mat i ett mindre rum, men vi har ju inga mindre rum. Vi har inget rum alls att avvara bara för henne.

När man talar om trollen så kommer de till knät.

Hon spinner och kelar men jag orkar inte! Nej, hon har inte kissat igen. Denna gång bajsade hon i soffan! På kudden och en filt. P sa att vi inte borde lägga kuddar och filtar i soffan, men ärligt! Jag vill ha kuddar och massa filtar i soffan, det är mysigt och gosigt, och det går ju inte att leva så, anpassa allt för att man har en katt som inte har vett att endast kissa och skita på lådan!
Hade det bara gällt henne hade det varit noll problem, då hade hon haft en enkel biljett hem. Men nu gäller det Kimi också. Kimi som är så underbar och mysig och vant sig vid barnen och allting. Och lämnar vi tillbaka Lava måste han också tillbaka... har de sagt iallafall. P ska ringa och prata med dem iaf, men jag känner att vi kanske får "offra" vårt ägarskap för Kimi, för vi kan bara inte ha en katt som beter sig som Lava gör. Det går inte.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0