.en otäck inneboende

Detta hände i fredags när jag städade. Plockade ur tvättmaskinen och fyllde på med nya kläder. Vår matta som legat i badrummet jättelänge i väntan på tvätt (går inte i maskinen - måste handtvättas - jättejobbigt) slängde jag lite åt sidan sådär. När jag var klar med ifyllningen vänder jag mig om och ser en jättestor ljusbrun spindel kila ut från mattan och springa över golvet mot väggen bredvid toaletten. Hjälp!
Jag som är skiträdd för spindlar. Fast den här gången stod jag helt lugn. Jag måste ha varit chockad. Jag övervägde att slänga vår papperskorg på den och mosa den, men det gick inte för den var för nära väggen. Så helt kallt gick jag och hämtade dammsugaren som stod i hallen och slurp, så fick spindeln bo i dammsugaren. Efteråt passade jag på att dammsuga alla golv så den förhoppningsvis dog därinne och inte kommer utkrypandes igen en mörk natt.

Kommentarer
Postat av: floria

Grejen är att det inte är normalt, han hade ju gått ner det normala, sen upp igen, och nu ner igen. Och han är nog rätt hungrig för han är väldigt grinig.

2009-03-15 ~ 11:55:20
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0