.ingen dagisdag

Blev inte dagis idag ändå. A vaknade vid innan 4 och somnade inte om. När min klocka ringde tio i 7 hade hon precis somnat om. Jag har ju ändå inte jobb idag, så då fick de stanna hemma när hon sovit så dåligt. De har ju haft mer än 3 veckors ledigt, och jag vill inte att hon ska vara jättetrött på första dagen på vårterminen.

Idag ska vi åka till arbetsförmedlingen, jag har inte visat upp mig där sedan inskrivningen, har bara ringt en gång, och jag vill helst inte bli utskriven och få glapp. Så jag ska visa lite papper hade jag tänkt, kanske ta någon tidning med platsannonser. Jag känner att jag verkligen skulle vilja ha något mer fast, men det känns omöjligt. Vill verkligen börja plugga, så i vår ska jag se till att skriva högskoleprovet!

Sedan blir det öb och köpa ett katträd till kissemissarna. Det går superbra mellan katterna. Ja, de väser åt varann och alla håller sig i olika rum (K i sovrummet/badrummet, T i köket/vardagsrummet och de nya i barnens rum) men inga slagsmål. De nya kissarna har även börjat kissa på lådan. Det tog lite mer än ett dygn och vi var såklart oroliga, men ägaren sa att det är normalt. Äter gör de och kelar gör de, fast idag har de mest legat i en av garderoberna som vi fick göra iordning. De bara öppnade dörren och la sig på handdukarna, så istället för att bråka med dem flyttade jag på handdukarna och la dit en filt istället.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0