.sedan fredag

Det har gått några dagar nu sedan vi var hos veterinären med Knas. På kvällen samma dag var det julfest på jobbet. Jag visste inte hur jag skulle göra, men åkte dit. Hade ju faktiskt anmält mig, och det beställdes mat och sådant. Kom dit en timme innan festen skulle börja, och vi satt ett gäng på ett av rummen, sedan gick vi till festlokalen som är en nattklubb som tillhör hotellet och som aldrig används. Förståeligt, den är ganska hemsk i inredningen. Det var välkomstdrink, mat och sedan frågesport om discomusik. Jag kunde ingenting. Sedan var alla fulla och skulle dansa, och jag kände mig nykter och lite tråkig och hon som jag tänkt ta sällskap med hem kom aldrig. Så jag nöjde mig och åkte hem strax innan halv elva. Det roligaste på kvällen var nog att reta mina arbetskamrater som skulle jobba dagen efter, haha. Hade tänkt skicka ett sms på morgonen, grämer mig fortfarande över att jag glömde det. Undrar hur det gick.

Vad mer har hänt då?

Jag har gjort köttbullar men en del försvann vid dagens middag så jag får nog göra en sats till. Om jag orkar. 20 stycken kanske räcker till julafton? Nä, jag gör nog fler. Alltid bra att ha i frysen.
Jag och barnen gjorde marsipan (eh... köpte marsipan och doppade i smält choklad), chokladkarameller och marknadskarameller. Idag blev det rosa karameller som nog inte riktigt blev kokade så länge som de skulle. Gjorde provet i vattnet och allt, men men. Knäck hade jag tänkt göra, men vi hade inte formar så det räckte. Kanske imorgon?


Har också inhandlat gran och satt upp den idag. Inte klädd än, ska göra det med barnen imorgon. Den är jättefin förutom längst ner, där är den jätteful.
Här är den:

Titta inte på det fula golvet och den fula soffan. Vi ska få nytt golv (förhoppningsvis) efter nyår och ska slänga ut soffan och köpa en ny. Granen är lite bollig och står lite snett, men jag har satt upp den alldeles själv! Kommer nog se fint ut imorgon när den är klädd. Och när det ligger paket under så syns inte det fula. och lappen i toppen ska bort, givetvis.

Köpt julskinka på coop. Handlat klart till barnen och P. Imorgon ska P köpa till mig och jag ska handla resten av julmaten.

Städat har jag gjort massor.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0