.påskfest

Har nyss lämnat en liten påskkärring och en liten påskgubbe på dagis. Idag ska de ha påskfest med saft och popcorn, lekar, påsklunch och påskhare som delar ut godis.
På A´s avdelning blev de bemötta med ett "vad fina ni är!"
På K´s blev han bemött lika, men de verkade så förvånade! Jag fattar inte. Jag dubbelkollade på pappret flera gånger, det är idag de har festen och det står barnen får gärna klä ut sig om de vill. Fast det kanske inte var konstigt att de var förvånade, för jag såg inget annat barn som var utklädd idag. Lite tråkigt faktiskt. Ingen av personalen heller, fast de kanske byter om senare, vad vet jag?
Tycker iaf det känns lite trist när det ordnas något roligt och ingen annan verkar så engagerad. Ska mina barn vara de enda utklädda idag? Och så blir jag osäker och tänker att jag är taskig mot dem som klär ut dem när ingen annan gör det.
Fast de ville själva, och jag hoppas de får roligt idag!
Söta som socker är de iallafall:


Kommentarer
Postat av: floria

Åh, så fina!

2009-04-08 ~ 09:28:51
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0