.vem ska vara hemma

Stackars lilla A är sjuk! Det började i onsdags kväll. De hade varit en lång dag på dagis (7.30-15.45) och på kvällen var hon så trött. Och varm. Och gnällig. Barnen fick vara hemma med P idag och jag var på jobbet. Kom hem och en trött och gnällig A satt i mitt knä hela eftermiddagen och kvällen. Hon är inte sig själv alls. Somnade på en sekund redan kvart i sju.
Först trodde vi hon skulle kunna gå till dagis imorgon, men nej. Inte så som hon varit ikväll. Frågan är bara vem av mig och P som ska vara hemma med dem.
Båda har ett viktigt (nåja) jobb. Det känns inte så bra att ringa och säga att jag måste vara hemma redan 5e arbetsdagen på ett nytt ställe. Men vad har jag för val? P var ju hemma idag, och då är det ju egentligen min tur imorgon. Och nu låter det som att jag inte vill vara hemma, men det är fel, för när barnen är sjuka (och annars också givetvis) vill jag vara nära, nära, nära och inte åka bort från dem alls. Men jag är alldeles för lojal när det gäller jobb. Jag skäms ju nästan när jag måste sjukanmäla mig själv.
Fast alla som har barn vet ju att barn blir sjuka. Särskilt när de precis börjat på dagis.
Vi får prata om det ikväll och komma fram till bästa lösningen.

Kommentarer
Postat av: tina

den som tjänar minst kanske kan vara hemma? (:

2008-09-04 ~ 21:10:34
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Rhoena

Isåfall skulle det jämt vara jag hehe. Fast det blir jag som är hemma imorgon.

2008-09-04 ~ 22:09:17
URL: http://rhoena.blogg.se/
Postat av: floria

Jag skulle inte vara hemma, som timvik är det ju alltid bäst att inte ställa in tider, men jag förstår ju att ni måste dela också. Hoppas det löste sig!

2008-09-06 ~ 16:52:52
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0