.det är lördag idag

En gång när jag var liten och var med min mormor i affären hade jag tydligen tittat på henne och sagt:
"Det är lördag idag."
"Nej, det är inte lördag idag" sa mormor.
"Jo, det är lördag idag" sa jag.

Och nej, det var inte lördag den dagen, men givetvis var det godis jag var ute efter. Om jag fick det eller inte vet jag inte. Men idag är det faktiskt lördag, och jag har fått slänga en massa öppnade, halvfulla påsar med chips och godis på jobbet. Är de oöppnade får man ta hem dem, men sån tur hade jag inte idag. (Eller ja, ingen hade väl hindrat mig från att ta hem öppnade påsar heller, men det känns för äckligt faktiskt.)
Det hade jag en annan dag, men då var det vitlökschips så en annan fick ta hem dem till sin son.
Fast jag har ju P som springer och handlar lite annat åt mig. Mums! Det är lördag idag och lite måste jag få unna mig nu när jag ska jobba så mycket.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0