.sista veckan i oktober

Denna vecka skulle ju bli en lugn vecka, så gissa om jag blev glad när mobilen ringde och jag fick två tider på jobbet. Härligt! Så jag kommer iallafall upp i 16 dagar denna månad. Tyvärr så har de flesta varit korta dagar, så det blir nog ca 30 timmar mindre än förra månaden, men ändå. Kommer iallafall tjäna ihop hyran och dagisavgiften.

Idag var ungarna hemma. De har varit dåliga i magen sedan i torsdags. Inte så att det är sjukdoms-dålig-i-magen, men igår var det extremt för A. Däremot har hon inte bajsat något idag, men K gjorde det och det var löst, men de får nog gå till dagis imorgon ändå.
"Gagish!" sa A när hon skulle sova. Så hon vill ju dit.
Och jag har visst blivit en sån där mamma som pratar barn-bajs. Eller föresten, det har jag alltid varit.

Annars har dagen varit lugn, jag har småstädat lite, och sedan bakade jag och K en kladdkaka som vi åt tillsammans med glass hela familjen. Mums. Fast det var konstigt, jag tog ut den bara ett par minuter tidigare än vanligt och den var alldeles rinnig. Ja, kladdkaka ska ju vara kladdiga men inte kladdiga, och den sorten brukar bli väldigt o-kladdig i vanliga fall. Kan det verkligen vara så att jag inte gjort någon kladdkaka tidigare i vår nya ugn?

Ett annat litet missöde inträffade ett par timmar tidigare, när jag gjorde klyftpotatis till middag. Smorde långpannan och la upp potatisklyftorna och in i ugnen--- eller inte in i ugnen för långpannan var för stor! Hoppsan. Första gången jag skulle använda den gamla långpannan, vi fick ju nya plåtar och långpanna när vi fick ny spis. De gamla plåtarna slängde jag, för de såg äckliga ut redan när vi flyttade in, rostiga och missfärgade. Men långpannan fick vi av mormor för att det inte fanns någon. Så den får jag väl skänka vidare till någon bättre behövande.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0