.ledig för evigt

Usch vad jobbigt det känns plötsligt. Idag kom nya tvåveckorsschemat upp och jag har inte fått en enda tid. Skit.
Det är lågsäsong.
Det finns två hotell, och eftersom det jag inte jobbar på renoveras just nu så har de ännu mindre att göra, vilket innebär att de ibland vill flytta över sin fasta personal, och den fasta personalen från deras hotell gär före oss som är extra på vårat.
Sen är vi minst tre som slåss om tiderna som finns. Eller nu inte finns.

Men har chefen inte ringt på onsdag ska jag ringa och kolla om jag behövs, och gör jag inte det så har jag ett annat nummer att ringa, ett nummer som gör att om jag har stor tur, kanske kan få lite längre scheman på något annat ställe och slippa timvick.

Men jag har iallafall en dag kvar. Söndag. Och efter jul sen så kommer alla mässor och konferanser igång igen. Men jag vill ju jobba nu med.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0