.en bit av mig

Fredags: Tanden började värka
Lördags: Aj nästan hela dagen, tog 2 tabletter
Söndags: Värsta dagen, aj aj aj, många tabletter
Måndags: Fortfarande aj, tabletter och fixade tandläkartid
Tisdag, idag: Vaknade, tanden värker inte längre? Sista tabletten togs när jag la mig kvällen innan, och värken brukade komma tillbaka mellan 2-4 timmar efteråt, men nu? Nej.

Första tanken: skit också, nu tackade jag nej till att jobba i onödan, kommer bara slösa pengar på att gå till tandläkaren nu när det är över, men okej då, får väl gå dit.
Andra tanken: Fast lagningen har ju faktiskt släppt, så jag går dit och fixar till den, skönt, då slipper jag dra ut den iallafall.

Åkte till tandläkaren, kom dit, anmälde mig, satte mig och läste tråkig tidning, blev nervös, fick komma in.

Röntgen.
Tandläkaren: Ja tanden är ju väldigt inflammerad med varbildning vid roten och lagningen sitter löst och skramlar i tanden.

Tanke: Skit också!

Sen blev det bedövning (kändes inget - bra tandläkare!) och sen började jag darra. Läskigt. Det gjorde inte ont, men det knaaaakade och drog och sen var jag en visdomstand fattigare.
Drog hem och satt resten av dagen med febersjuk dotter i famnen i soffan medan stackars K, som varken dragit ut tand eller hade feber fick roa sig själv - mest framför tvn.

Dagens tur: Det var mycket, mycket billigare än jag trodde - endast 750 kronor!

Kommentarer
Postat av: tina

Gud va skönt!! jag fick betala 8-900 för o laga en lagning som lossnat.



Men jag mår illa. haha tur att det gick bra. (:

2008-11-04 ~ 21:57:02
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0