.använd inte fel schampo

P köpte hem fel schampo och balsam, ett color resistschampo för färgat hår. Balsamet likaså. Schampo som schampo tänkte jag, borde ju funka lika bra som alla andra.
Nu är flaskan nästan slut och i början var det verkligen helt som vanligt. Tills jag för några dagar sedan gick förbi spegeln och undrade varför mitt hår såg så skitigt ut, trots att jag tvättat det samma dag och tvättar det istort sett varje dag.
Dagen efter badade jag, tvättade håret och sen hoppade ungarna i vattnet. Så jag badade en stund med dem, och senare, när håret torkat, kändes det plötsligt lite klibbigt på ena sidan. Kom på att A låtsades ge mig balsam i håret, så jag tänkte att hon säkert råkat göra det lite på riktigt. Inte hela världen.
Dagen efter, igår. Håret tvättat. Fasen vad limmigt det känns. Det kändes riktigt kletigt, och såg helt skitigt ut. Började inse att det måste vara schampot det är fel på.
Idag. Kände på mitt limmiga hår och inser plötsligt att shit, jag ska jobba hela helgen och jag kan inte åka till jobbet med håret såhär! Ringde P i affären, tur, han var inte klar än, köp nytt schampo och balsam!

Han gjorde så och kom hem. Jag duschade och tvättade håret två gånger men klibbet försvann inte. Skit och panik. La ungarna, gick in på toan och tvättade håret igen, riktigt gnuggade in schampot den här gången. Och nu äntligen tror jag att det känns som vanligt igen...Nästan iallfall. En gång till på morgonen imorgon och jag får hoppas att det räcker för att få lent hår igen.
Tydligen är det inte "schampo som schampo"...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0