.kylskåpsfel var inte fel

Idag var en kylskåpssnubbe här och kollade vad felet var. Det har med ojämna mellanrum runnit ut en massa vatten på golvet från det, och på sista tiden inte gått att öppna direkt efter att vi stängt det. Som på en frys. Det har låtit lite skumt om det och en gång när jag precis stängt det lät det som massor av vatten rann därinne.
Fast det var inte fel på det. Bara ett mänskligt fel. Vi hade tydligen en hylla som låg på platsen där vattenavrinningen ska ske, och det hade dessutom bildats massa is framför hålet.
Hoppsan!
Till vårt försvar kan jag ju säga att hyllan legat där sen vi flyttade in, så det kunde ju inte vi veta, att den inte ska ligga där.
Dessutom sa han att det var ett vanligt fel.

Nu sitter jag vid vår (min) bärbara, omformaterad, virusfri. Härligt! Bilderna flyttade P över till den stationära så de är inte brända än, men jag ska lägga tillbaka dem här fast behålla dem där också. Om jag sedan köper en extern hårddisk i sommar och kopierar in alla på, plus bränner ut dem, så kommer jag ha dem på 4 olika backuper. Då kan jag ju inte förlora dem. Sedan ska jag börja scrappa igen, måste bara köpa lim och färg till skrivaren. Då kommer jag ju skriva ut en del också. Dessutom har jag tänkt göra lite vanliga fotoalbum med.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0