.ett enkelt stopp

Det började bli stopp i badkaret. Vi fick lägga en av de där platta badleksaksdjuren mellan proppen och karet när vattnet skulle rinna ut efter badet, så att det inte blev vatten på hela badrumsgolvet.
Fast igårkväll, när P och barnen badat, gick det knappt att släppa ut det alls. Varför ska vi alltid vänta till sista sekund innan vi gör något åt saker och ting? Iofs har det bara varit någon vecka med problem, men ändå.
Men jag ville inte ha en massa vatten i vårt helt nystädade badrum. Och eftersom det alltid är jag som fixar stoppen ändå, hämtade jag en av våra kökspincetter och grävde runt lite i avloppet med den.
Fick tag i lite hårstrån som stack ut från röret och drog, det gick inte så jättebra först men med en hundbajspåse på handen lyckades jag få ut - litegrann, inte så mycket alls, handfatet ser alltid mycket värre ut - en hårboll och sen var det inte stopp längre. Nu rinner vattnet ner så fint så fint så.

Kommentarer
Postat av: tiny

kan du inte köpa sånt propplösningsmedel? bara hälla i o sen rikligt med vatten. så löser det upp sig hur lätt som helst. (:

2008-05-16 ~ 14:18:44
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Rhoena

Nej, vill helst inte använda sånt. Men det löste sig ju ändå :)

2008-05-16 ~ 14:31:37
URL: http://rhoena.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0