.blodet rann

Barnen kollade på bolibompa. Plötsligt såg jag att A var alldeles blodig. Händerna, sidorna, det rann längs kroppen och det hade droppat på golvet. Inte så mycket som det låter när jag skriver, men tillräckligt för att vi skulle bli ganska rädda - men hjälp, vart blöder hon!!?
Tog iallafall upp lilla naken-skruttan och sprang till skötbordet och torkade bort blod och upptäckte att det kom från fingertoppen. Ett litet, litet jack. Fattar inte hur det lilla såret kunde blöda så mycket. Först trodde jag att hon kanske bitit sig själv, men efteråt såg jag att två av biblaböckerna som låg på soffbordet också var blodiga, så hon kan ha skurit sig på en boksida.

Hon har varit så duktig idag, A, och jag tror hon är nästan på väg att bli blöjfri på dagen! Direkt efter att vi lämnat K på dagis tog jag av henne allt och lät henne springa runt nakenfis.
Först bajsade hon på golvet.
Sedan sprang hon plötsligt till pottan och ropade "potta". Jag följde såklart efter, och hon satte sig på pottan och kissade.
Sen kissade hon på golvet.
Därefter var det dags att ta på blöjan och sova en stund. Sen gick vi ut.
Kom hem och åt middag och sedan åkte allt av igen.
Hon satt i soffan och sa "bassa", gick till pottan och jodå- kissade!
Så nu blir det blöjfritt på dagarna hemma har jag bestämt, så får vi se hur det går.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0