.A och hennes bollar

En dag hittade A en pärla, en boll, ute. Det har jag redan skrivit om.
För några dagar sedan hittade hon en glaskula. Vi satt i sandlådan och hon traskade iväg till gungorna och kom tillbaka efter någon minut med "boll" i handen. Kulan var genomskinlig med orange i mitten, och jag fattar inte hur hon lyckades hitta den i sanden så snabbt.
Igår när barnen var ute med P hittade hon en rund godisbit som var hennes boll. Jag mötte upp dem ute efter att ha städat köket efter middagen, och då hade hon blivit vansinnig när han försökte ta den ifrån henne. Tillslut kastade hon den i gatan så att den gick sönder, och då slängde vi snabbt in den i buskarna och sa att den gått sönder.
Hon dras till bollar!

Innan jag hann skriva klart det här kom honoch drog mig i armen. "Mamma, mamma.. bassat! Bassat!"
Först tänkte jag inte så mycket på det, hon brukar prata om "bassat" , men så kom jag på att ja just det, hon har ju ingen blöja på sig! Haha. Duktig tjej som säger till och visar vart det hänt.

Man blir alltid så förvånad hur en så liten (för hon är ju liten, fast stor!) fattar så mycket. Häromdagen på spårvagnen såg jag att hon knäppt upp sina skor, två kardborreband på varje sko. Jag sa åt henne att stänga skorna, och hon lutade sig fram och knäppte ihop dem. Bara sådär.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0