.tv-panik

Satte på "lompa" på morgonen som vanligt och bilden skiftade i lila och grönt. Jaha tänkte jag, vad gör de på bolibompa nu idag då, pratar färger och filter?
Men sedan blev jag såklart misstänksam när hela Byggare Bob skiftade i lila och grönt, och det är ju inte troligt att de har samma tema som bolibompa.
Så jag testade lite andra kanaler än bara barnkanalen och alla skiftade i färgen. Onej! Trixade med alla sladdar till tvn, videon och dvd:n, stängde av, satte på... fortfarande lilagrönt.
Dessutom var siffrorna som visar vilken kanal man är på, alltså inte siffran på själva kanalen, utan den på tv:n, var röda istället för gröna.

Så det var bara att stänga av skiten och konstatera att det antagligen är bildröret som är sönder och nu måste vi köpa ny tv och vi har inte råd just nu, skit också. Jag måste ha tv. På måndag börjar prison break igen. Och det är house och lost och top model. Jag måste ha tv. Måste.

Gick till dagis och kom hem och skulle testa och sätter på tv:n och YES DEN FUNKAR SOM DEN SKA!

Men vad kan det vara som hände imorse då...?

Kommentarer
Postat av: floria

sändningsfel? jag vet, jag hatar hatar hatar när sådant händer. det värsta som finns är att köpa nya dyra grejer när det finns andra grejer ma nhellre vill ha. Jag försökte precis beställa från inreda.com, men de påstod att mitt kortnummer var fel så jag tog mitt förnuft till fånga och sparar pengarna istället.

2008-03-27 ~ 09:56:01
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: Rhoena

Det finns mycket vi hellre vill ha, men tv har vi verkligen inte råd med nu. P går från icke-innestående lön till innestående så han får bara halv lön både mars och april. Nu är han ju dessutom sjuk! :(

2008-03-27 ~ 10:28:51
URL: http://rhoena.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0