.snö och tö

Det gar snöat och det har töat.
Igår var det kanonpulka-väder här på morgonen/förmiddagen. Jag gav barnen lunch och sedan skulle vi gå ut. Då ringde mamma och vi pratade i säkert en och en halv timme. Klockan blev tolv, jag la på för att kunna gå ut men hoppsan, hoppsan. A var supertrött. Så hon fick sova först och oj, hon sov i en och en halv timme. När hon vaknade fick de mat igen och sedan kunde vi äntligen gå ut.
6 grader och tö.
Nästan all snö hade gått bort i backen. Fast det gick att åka lite iallafall, på ett ställe, så A fick åka med K ett par gånger och så åkte K själv fler gånger. A ville inte sitta i pulkan, vadå, åka gör hon ju jämt så hon ville gå. Byggde en snökatt också, och gjorde en massa snöbollar som K körde i pulkan.
Sen när vi kom in så gick jag ut i köket, och då hade det minsann börjat snöa igen!

Och idag! Oj vad det har snöat. Vägen till dagis var inte plogad heller, men det gick att komma fram med vagnen med lite ansträngning. Hade tänkt dra K i pulkan, men han ville dra den själv.
När det var dags att hämta lämnade jag A med P, som är hemma och sjuk stackaren. Riktig dunderförkylning. Ingen i familjen fick slippa.
Tog med pulkan och då hade all snö töat bort på vägen. Men det gick bra ändå, backen var riktigt vinterfin och K åkte säkert ett tiotal gånger. Sedan gick vi till lekparken en stund. Underbart att få lite egentid med K. Med A har jag ju ca 15 timmar varje vecka, men egentid med K blir ju bara när A sover och vissa dagar sover hon inte alls, eller så sover hon i vagnen när vi är ute och det blir ju inte riktigt samma ändå.

Jag och K var ute en timme, sedan började jag frysa och fick övertala honom att vi skulle gå hem. Behövde ju ändå laga middag. Det snöade nästan hela tiden, och när vi kommit in började det fullkomligt vräka ner.

Mysigt och fint med ett mer än 5 cm tjockt snötäckte, vitt och vackert, men jag tycker ändå att det här kunde väl ändå ha kommit i vintras och inte nu i mars, när våren hade börjat komma!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0