.vidrig skit och spindlar

Idag storstädade jag badrummet. Med storstädning menar jag att jag även torkade alla väggar och drog ut tvättmaskinen för att torka av golvet under den. Jag kom på att jag nog aldrig gjort det sen vi skaffade den. Snuskigt va!
Iallafall så drog jag ut den och golvet var skitigt och lite dammtussar och en dammtuss kilade iväg och gömde sig under badkaret... rätt, det var ingen dammtuss utan en stor spindel!! (Svante?). Inte nog med det, han hade en kompis, som började kila på golvet. Men jag sprang iväg och hämtade dammsugaren och sög helt iskallt upp den som inte gömde sig.

Vi har ingen mopp för tillfället då vi köpte fel huvud till skaftet, så jag skulle tvätta golvet med tvättlappar. Läskigt med tanke på Svante som satt där under (eller så var det Svante som blev dammsugen) och sen skulle jag skölja trasan och så ner igen för att torka och då är det en spindel som kilar in under badkaret... GAH! Men det var nog den som smet innan som kom tillbaka en tur ut, hoppas jag, för annars måste den ha gömt sig typ bakom rören och jag torkade rören!

Nåja, resten av städningen gick bra och sen duschade jag och klädde på mig och kollade posten och när jag lyfte på reklamen, vad kilade iväg då!
En spindel! En till! Dammsög upp den fort som fasen, och då upptäckte jag att dammsugarpåsen var full, så det måste ha varit den jag dammsög upp först som nu smitit ut genom röret. Usch. Jag har alltid trott att de dör nästan genast, fast jag brukar ju passa på att dammsuga upp lite kattmat och sånt i vanliga fall, så spindlarna får dem i huvudet och dör.
Om det nu var den som varit uppdammsugen en gång innan, så vågade jag inte chansa. Jag satte fast en tvättlapp med hjälp av ett gummiband runt dammsugaröppningen, så fick P byta påse sen. Läskigt ju, om spindeln skulle leva därinne...

Den vidriga skiten var föresten stoppet i handfatet jag tog hand om, och anledningen till att jag tog städningen idag. Drt började stoppa för några dagar sen, så lika bra att ta hand om det innan det blir värre. Äckligt är det iallafall. Blä. Jag använde tvättlappar, hundbajspåsar och en av ungarnas gamla tandborstar som jag sparat just för sådana här tillfällen. Fattar inte hur jag kunde glömma att jag faktiskt har ett par gula städhandskar på hyllan!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0