.smittad

Nej, vi klarade oss inte.
Igår var det ju A´s tur som jag skrev. Efter att jag postat inlägget spydde hon två gånger till. Första av de två var det riktigt synd om henne, vi upptäckte det när jag skulle gå och lägga mig. Hon hade alltså kräkts i sömnen och inte gjort ett ljud ifrån sig. Vet inte när det hänt, men inte strax innan iallafall...
Vi fick väcka henne och duscha henne för andra gången den natten. Efteråt fick hon ett glas vatten och lite kom upp, men det var inte så mycket och det var sista gången.
Sen började P. Hela natten.
Jag vaknade en gång på natten och var på toa och kände att faaaan jag mår illa! Men just då hände inget mer och jag gick och la mig. Spydde sen en gång på morgonen, men inte mer. Fast jag var sååå trött hela dagen, och jag har ont i kroppen och huden som jag av någon anledning brukar få. Har duschat två gånger och har fått i mig 4 rostemackor, två koppar te och en kopp nyponsoppa på hela dagen. Fasen att vi inte har värktabletter hemma, skulle behövt en nu, men de är slut.

Barnen har varit trötta idag. Knappt ätit nånting. De åt nästan varsin hel flaska välling till frukost, sedan fick se smörgås de inte rörde, kräm de inte rörde, välling igen som de knappt rörde, smörgås som de inte rörde, och nu äter de hallon. Iallafall K, men jag vet inte om A stoppat i sig något.
Annars har det varit barnkanalen typ hela dagen, och sedan pongo och de 101 dalmatinerna II två gånger. Vad gör man när man som förälder är sjuk? Orkar ju ingenting. Tack och lov för tv:n då...Fast barnen har ju också varit supertrötta och inte orkat någonting...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0