.med benen i kudden

Sövde A. K lekte på sitt rum under tiden, eller han skulle göra det, men det var alldeles tyst. Så jag fick gå upp och kolla till honom. Då låg han på fel håll i sängen med benen instoppade i sin kudde, i örngottet. Jag klappade om honom och sa att jag kommer snart, så fort A har somnat.
Hon tog tid på sig, och efter en stund kollade jag till K igen. Då hade han somnat! Ensam, i ett helt ljust rum. vad trött han måste ha varit!
Jag drog iallafall ner persiennerna och släckte lampan, och sen gick jag in till A igen. När hon somnat gick jag tillbaka till K och drog bort kudden från honom och stoppade täcket runtom. Lillpys! Tur vi borstade tänderna i soffan idag, och inte i sängen som vi brukar!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0