.kvällsprat

Ups, kom precis på att jag har en tvätt i maskinen som inte tvättats idag utan igår. Borde nog hängas upp innan den får en unken lukt. Men orka, jag ska säga åt P istället. Fast det är bara två underlakan och ett påslakan i så det går ju fort.
Imorgon får det nog bli storstädning här, om vi orkar i värmen. Det går så fort att låta ett hem förfalla nästan helt, det räcker med att låta bli att plocka upp den där bilen och diska det där glaset och POFF är det som att det bara exploderat någonstans och det är grejer överallt.

Idag är det lördag och vi har inte gjort särskilt mycket.
Igår hade vi lite sverige-firande med lövbiff (köttbullar till kidsen)  hasselbackspotatis och grönsaker i form av körsbärstomater och gurka ( A älskar körsbärstomater, när vi var hos barnens farmor åt hon nog en 7-8 stycken), och på kvällen gjorde jag tårta. Mosad banan och mosade hallon mellan lagren, och så grädde, banan och hallon uppepå. Smarrigt och gott. Fast vispgrädden var slut i affären så jag fick köpa någon milda minigrej, den smakade typ ingenting. Men tårtan var god ändå och redan uppäten!

Och jag märker att jag bara bloggar just nu för att slippa gå och lägga mig. En del av mig vill vara uppe, en del av mig är svintrött och vill sova och vet att A brukar vakna redan sex, halv sju på morgnarna. Klockan är snart halv tolv, så jag tror jag ska dricka ett eller flera glas vatten, kissa och borsta tänderna. I den ordningen.

Snark.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0