.håll er borta

Här är det magsjuka! Usch. Usch, usch, usch.

Först var det K. Jag skrev om det igår, att han kräktes tre gånger igår på dagen. På kvällen somnade han vid sju och en och en halv timme senare kräktes han i sängen.
Någon gång ungefär mitt i natten vaknade han igen.
"Mamma, det är nånting".
Haha så sött. Jag brukar ju säga "ropa om det är nåt" de gånger han ska sova själv. Nåja, lillan vaknade också, och eftersom bara jag dög att söva om båda två, fick K komma in och sova i vår säng, med mig och A. K kräktes två gånger till under natten.
På morgonen fick han i sig lite välling och sedan sov han hela förmiddagen, fram till klockan ett ungefär. Vaken i ett par timmar, somnade igen. Åt inget alls. Fick välling, smörgås, saft och oboy, men drack bara pyttelite saft och oboy. Sov lite till. Åt en rostemacka - spydde men ville ha mer mat. Åt en annan macka, fick behålla, åt ingenting mer, somnade halv åtta. Han verkade friskare, men trött, så för honom är det förhoppningsvis över.

Men A åt ingen middag. Och ingen välling. P påstod att nu var det nog hennes tur. Hörde ett ljud, jag gick in, och A hade kräkts ner båda täckena och underlakanet. Fick duscha henne och byta i sängen.
Nyss hörde jag en hostning och gick in till henne - vilken tur, bara hosta - eller nej, nu kom det...!
Byta lakan igen.

Vi har snart inga lakan kvar! Tvättmaskinen har gått hela dagarna känns det som, men vi har ju ingen torktumlade och bara två tvättställningar så det blir ju lite problem. Fast som tur var fanns det en tid i tvättstugan imorgon.
Nu är det bara att hoppas att jag och P slipper bli sjuka. HOPPAS!!! Fast P säger att han mår illa...




Kommentarer
Postat av: Tiny

men stackars er.. ): Tycker ni ofta åker på den där skiten.. kan ju inte vara alls roligt! Som tur är har jag klarat mig väldigt bra i flera år. (:

2008-06-25 ~ 23:37:16

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0