.att reta lillan

Det är roligt att reta lillan med att sova. Elak jag är.

Lite olika reaktioner.

Jag: Ska du sova? (middag)
A: Nej... nej... Nej... NEJ...NEEEEEEJ!!!
Skakar på huvudet mer och mer och mer medan nejet övergår i ett skriiiik och hon blir jättejättearg!

Jag: Ska du sova? (middag)
A: Nej... nej... Nej... NEJ...NEEEEEEJ!!!
Kryper bort från mig, blir till spaghetti, slänger sig på golvet, gallskriker.

Jag: Ska du sova? (middag)
A: Nej... lega! (leka)
Vänder sig om och springer in i rummet.

Mitt i natten, A har vaknat av en mardröm och får komma upp en kort stund och sitta i famnen. Hon är jättejättetrött och lutar sig mot mig.
Jag: Ska du sova, gumman?
A (mumlar): Nej.... .... lee g  aa... *snark*

Hahaha!



---

Innan någon tycker att jag är en fruktansvärd mamma som utsätter min lilla dotter för denna terror - hon är trött. Hon bara vill inte sova. Hon tycker inte om att sova, dagtid. Men jag kan läsa av henne. När jag väl fått henne i säng efter iallafall de två översta reaktionerna, somnar hon alltid på ungefär 5 minuter.






Kommentarer
Postat av: floria

Haha... jag är jättebra på att retas också tror jag tyvärr. Jag kan riktigt se henne framför mig.

2008-07-01 ~ 18:11:00
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: floria

Haha... jag är jättebra på att retas också tror jag tyvärr. Jag kan riktigt se henne framför mig.

2008-07-01 ~ 18:11:19
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: floria

Nej, jag tror inte det. Mamma är ju här en vecka, och sen fyller ju Corinne år och då antar jag att någon kommer i alla fall, så jag kan tänka mig att det blir framåt hösten. Efter Egyptenresan, i oktober/november. Känns konstigt, men jag var ju nere rätt nyligen och vi har ju lite längre att åka plus att jag jobbar... Så tråkigt.

2008-07-01 ~ 20:47:26
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0